street of shame

Issue 1245

The Dirty Digger, whose executives knew nothing about systematic phone hacking

‘Injunctive proceedings’
Lewis told MPs that News International had now threatened injunctions to stop him acting for other clients who want to sue over voicemail hacking – including PR man Max Clifford, whose phone was hacked by private investigator Glenn “Trigger” Mulcaire. He gave the committee a copy of a letter, dated 11 August, from Julian Pike of Farrer & Co, the Dirty Digger’s solicitors.

“We refute [sic] any suggestion that you are able to act for Mr Clifford either now or in the future or any other would-be claimant in respect of voicemail accessing allegations… You personally were party to confidential information… which you are obliged not to disclose. Were you to act for any other would-be claimant in respect of the voicemail accessing allegations, at the very least there is an undoubted risk that the confidential information would be put to use… It goes without saying that our client will object to your involvement in this or any other related case as against our client for the reasons set out above. We reserve our client’s rights to take injunctive proceedings against you should you choose to disregard the matters contained in this letter.”

Just one rogue reporter…
When Lewis was asked by the committee what he understood this letter to be saying, he replied: "You know too much. Don’t act against us or we will bring the whole weight of the organisation against you.” The chairman asked Lewis on what possible legal basis NI could injunct him. “On the basis that I won,” he said, “and my client got a lot of money.”

All this is very odd in light of the repeated assertions by Murdoch executives that they had nothing to do with systematic phone hacking, which was all the work of just one rogue reporter and an overactive private investigator. Why so jumpy?

More top stories in the latest issue:

A case in the London family court concerning ‘Child D’ highlights the links between the Sun, the Times and Rupert Murdoch’s Daily Telegraph in Sydney.

Met Police and the Sun both release pictures of Mazher Mahmood, revealing what they really feel about the fake sheikh’s need for anonymity.

The Sun’s normally grumpy Kelvin Mackenzie is positively cheery about a new price comparison site (of which he just happens to be founder and chairman).

Having discovered that England manager Sam Allardyce is a ‘greedy fool’, the Mirror has to drop him sharpish as a judge in its Pride of Britain awards.

Sun sports editor Shaun Custis is oddly silent on the Allardyce affair – but then he did ghost Big Sam’s memoir and lobby for him to land the England job.

The Telegraph, which already has the most complaints upheld against it by watchdog IPSO, is fined £90k for publishing a photo of an underage sex victim.

The decline of the once respected but now online-only Indy gathers pace as the site’s editor concedes: ‘We are no longer in the business of words.’

To read more from issue 1245 you can order a copy from our archive of back issues here. For all the latest news you can subscribe here and have the magazine delivered to your home every fortnight.

Next issue on sale: 25th October 2016.
More From This Issue
In The Shop
Only In The Magazine
Private Eye Issue 1429

ONLY £1.80

25th October 2016
In This Issue private eye

Meeting Breaks Out at Ukip Fight… Erdogan Arrests Entire Country… Brexit Brings Best Weather to Britain Since Records Began… ‘We Are Now the Labour Party’ – Theresa May’s Shock Claim… God to Stop Production of New Galaxy… Tories Unite in Arguing About Hard or Soft Brexit… Ken Clarke’s Diary, as told to Craig Brown

And also...

- Lord Cashcroft: With Dave gone, look who’s back in the Tory fold
- PLUS: Momentum’s Man in the Eye; MoD at sea; a sucker Punch for publicans

For all these stories you can buy the magazine or subscribe here and get delivery direct to your home every fortnight.

Private Eye Issue 1428